A fost societar al "Tinerimii artistice" (1907), fondator al societăţii "Grafica" (1916), al Academiei libere de pictură (1918) şi al asociaţiei "Arta" (1937). A fost profesor universitar la Bucureşti şi a deţinut funcţii importante în domeniul artei: director al Muzeelor Aman (1909) şi Kalideru (1913) fapt care i-a permis să ajute la organizarea unei retrospective Grigorescu, Andreescu, Luchian.
Ca recunoaştere a meritelor sale artistice şi a contribuţiei aduse artei româneşti a primit titlul de artist al poporului şi premiul de stat.
După cel de al doilea război mondial este atras de curentul muncitoresc, influenţa acestuia putându-se observa în temele unora dintre lucrările sale ("Furnale la Reşiţa". Lucrări de referinţă: portrete - "George Enescu", "Gala Galaction", "Theodor Pallady"; peisaje: "Iarna la Cărbuneşti", "Piaţă la Cernavodă", "Cârciumă la Bucureşti", "Brişcari în Piata Mare".
Steriadi este inițiatorul și promotorul saloanelor de alb-negru în grafică. În prima perioadă de creație, Steriadi a fost preocupat de compoziția de mari dimensiuni, înfățișând scene din viața oamenilor simpli („Hamali în portul Brăilei”, „Chivuțele în Piața Mare”, „Vânzătoare de dantelă”),
și de portret, demostrând o sensibilitate receptivă la vibrațiile sufletului uman.
Mai târziu a pictat, cu o emoție uneori învăluită de o ușoară melancolie, peisaje urbane și acvatice, colțuri ale vechiului București, imagini din Dobrogea și din numeroasele sale călătorii.
Pictura lui Steriadi, de o luminozitate delicat nuanțată, atestă asimilarea celor mai prețioase trăsături ale impresionismului.
Steriadi a practicat cu succes și litografia.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu